Tuesday, 10 July 2012

0 samada kita sedari atau tidak inilah peperangan yang sebenar




Peperangan Armageddon adalah peristiwa pertama sebagai permulaan dari serentetan huru-hara di akhir zaman, pertempuran ini adalah adalah perang penghancuran dan nuklir yang akan memusnahkan sebagian besar senjata-senjata strategis…

Pengenalan Perang Armageddon
Perang Armageddon adalah:
1. Peristiwa besar dan perang kehancuran
2. Pertemuan strategi dari perang raksasa yang sudah dekat waktunya
3. Perang persekutuan internasional (Perang Dunia) yang akan segera datang, yaitu yang sedang ditunggu oleh seluruh penduduk bumi pada hari ini
4. Ia adalah perang politik dan agama
5. Ia adalah perang raksasa oleh banyak pihak
6. Ia adalah perang yang paling besar dan dahsyat dalam sejarah
7. Ia adalah awal dari kemusnahan
8. Ia adalah perang yang dimulai dengan menyeluruhnya ‘perdamaian palsu’, sehingga orang-orang berkata, ‘perdamaian sudah datang’, ‘keamanan sudah datang’, padahal kenyataannya adalah sebaliknya

Armageddon adalah kata-kata yang berasal dari bahasa Ibrani yang terdiri dari dua kata yaitu:
1. “Ar” yang berarti gunung atau bukit
2. “Mageddo” adalah nama dari sebuah lembah di Palestina, yang mana lembah ini merupakan medan pertempuran yang akan datang tersebut, yang akan membentang dari “Mageddo” di utara sampai ke “Edom” di selatan yang berjarak sekitar dua ratus mil dan sampai ke laut putih di barat dan ke bukit Mohab di Timur yang berjarak 100 mil.

Para ahli militer –khususnya ahli perang tempo dulu- memandang bahwa kawasan ini merupakan sebuah tempat yang strategis, dimana setiap panglima yang berhasil menguasai kawasan ini, maka ia akan dengan mudah mematahkan setiap perlawanan musuh.

Kata ‘Armageddon’ adalah sebuah istilah yang sudah dikenal bagi para ahli kitab, yang dapat ditemui dalam kitab-kitab suci mereka. Yang dimaksud ahli kitab adalah orang-orang Yahudi dan Nasrani saja. Bagaimanakah hukumnya menggunakan istilah atau keterangan-keterangan dari para ahli kitab?

Rasulullah telah bersabda, “Sampaikanlah ajaran-ajaranku walaupun itu hanya satu ayat, dan berbicaralah dari ajaran Bani Israil (Yahudi) dimana tidak ada halangan bagi kalian…..”
(HR. Bukhary).

 Dan di lain hadits Rasulullah bersabda, “Apabila ada ahli kitab yang berbicara (tentang agama), maka janganlah langsung kamu benarkan dan jangan pula langsung kamu dustakan.”
(HR. Bukhary)

Perkataan para ahli kitab tentang Perang Armageddon
1. Dalam kitab Wahyu (revealition) pasal 16 ayat 16 dikatakan, “Dan ruh-ruh setan mengumpulkan sekalian tentara dunia di sebuah tempat bernama Armageddon” (Injil, hal. 388, penerbit Daar Ats Tsaqafah, Mesir)
2. Ronald Reagen pernah berkata, “Sesungguhnya generasi ini tepatnya adalah generasi yang akan melihat Perang Armageddon.” (Kitab Ramalan dan Politik)
3. Segala sesuatu pasti akan berakhir dalam beberapa tahun, dimana akan terjadi Perang Dunia yang paling besar, yaitu Perang Armageddon atau perang di dataran Mageddo. (“Kitab Drama Berakhirnya Zaman” oleh Oral Robertus dan “Kitab Akhir Bola Dunia Yang Paling Besar” oleh Hall Lindus, mereka mempercayai tahun 2000 adalah berakhirnya bola dunia secara final)
4. Jimmy Sujjest berkata, “Aku berkeinginan agar aku dapat mengatakan bahwa kita akan mencapai perdamaian. Akan tetapi aku percaya bahwa perang Armageddon akan datang. Sesungguhnya Armageddon akan datang dan berkecamuk di lembah Mageddo. Ia akan datang. Mereka bisa saja menandatangani perjanjian-perjanjian perdamaian yang mereka inginkan. Namun, sesungguhnya hal itu tak akan merealisasikan apa pun. Sebab, bagaimana pun juga hari-hari hitam itu akan datang.” (Kitab Janji yang Benar dan Janji yang Dusta)
5. Gerry Folwel, seorang pemimpin fundamentalis Kristen berkata, “Sesungguhnya Armageddon adalah sebuah hakikat (realita) dan sangat nyata, akan tetapi kita bersyukur karena ia akan terjadi pada akhir hari sejagat.” (Kitab Ramalan dan Politik)
6. Shofeld berkata, “Sesungguhnya orang-orang Kristen yang ikhlas hendaknya bergembira dengan peristiwa ini. Karena begitu pertempuran yang terakhir ini (Armageddon) dimulai, maka Isa al-Masih akan segera mengangkat mereka ke awan, dan mereka akan diselamatkan oleh al-Masih serta tidak akan menghadapi kesusahan apa pun yang terjadi di bumi.” (Kitab Ramalan dan Politik)

Perkataan-perkataan di atas merupakan suatu keanehan dari ahli kitab yang menunjukkan betapa besar kepercayaan mereka akan peperangan Armageddon dan dekatnya kedatangan perang tersebut.

Kaum Muslim dan Perang Armageddon
Memang aneh, pada saat kita mengetahui perkataan-perkataan ahli kitab, maka telah banyak dan datang secara bertubi-tubi peristiwa yang menguatkan perihal akan terjadinya perang Armageddon. Dan bahwa ia adalah realita yang tak dapat dipungkiri lagi. Sebab, kita menemukan banyak orang dari kaum Muslimin yang tidak mengerti apa itu Armageddon? Dan apa-apa yang dimaksud dengan kata yang berbahaya ini (dalam hal Armageddon sebagai istilah kamus ahli kitab) ?

Kita tidaklah memaksudkan kalimat Armageddon sebagai suatu kata atau istilah saja, akan tetapi sebagai suatu pengertian dan isyarat. Karena, ia adalah sebuah kata yang mempunyai arti cukup banyak.
Sebagian pemikir-pemikir Islam telah mulai memperhatikan masalah pertempuran ini dan penekanannya bahwa:
1. Pertempuran yang menentukan sudah dekat kedatangannya dan ia pada saat ini sedang dipersiapkan.
2. Perang tersebut adalah perang strategis, nuklir, dan bersifat internasional.
3. Orang Yahudi akan mengalami kekalahan dalam pertempuran tersebut.

Bahwa perang Armageddon adalah perang persekutuan (internasional), dimana kaum Muslimin dan Kaum Rum (Eropa dan Amerika) tidak diragukan lagi akan menyatu menjadi satu blok. Kemudian mereka akan melawan suatu musuh yang berserikat, yang mana mereka itu belum kita ketahui.
Hal ini sesuai dengan sabda Rasulullah, “Suatu musuh di belakang mereka….” Walaupun realita modern menunjukkan, bahwa blok musuh kita tersebut adalah blok Timur Komunis atau Syi’ah, dan kemenangan akan berada di tangan kita.
Adapun tentang orang-orang Yahudi, maka rujukan kita tidak ada hal-hal yang menunjukkan peranan mereka dalam perang dunia ini. Akan tetapi tidak diragukan lagi, bahwa mereka ikut terjun dalam pertempuran ini. Dan bahkan merekalah yang mengobarkan api peperangan ini. Hingga dua pertiga jumlah Yahudi akan musnah dalam pertempuran dimaksud.
Adapun sepertiga jumlah mereka yang lain, maka mereka tersebut akan ditumpas oleh kaum Muslimin pada zaman Imam Mahdi, tepatnya setelah turunnya Isa al-Masih putra Maryam.

(Melihat perkembangan terakhir ini, Juli 2004, bahwa resolusi PBB menganggap tembok pemisah yang dibangun Yahudi tidak sah dan harus dihancurkan. Resolusi yang diajukan Palestina ini didukung oleh Uni Eropa (Rum) dan juga oleh sekitar 140 negara lain, sementara resolusi ini ditentang oleh hanya lima negara termasuk Yahudi dan Amerika. Akankah perang Armageddon melibatkan dua kubu ini? Wallahualam, -peringkas-).

Rasulullah bersabda, “Kalian akan mengadakan perdamaian dengan bangsa Rum dalam keadaan aman. Lalu kalian akan berperang bersama mereka melawan suatu musuh dari belakang mereka. Maka kalian akan selamat dan mendapatkan harta rampasan perang. Kemudian kalian akan sampai ke sebuah padang rumput yang luas dan berbukit-bukit. Maka berdirilah seorang laki-laki dari kaum Rum lalu ia mengangkat tanda salib dan berkata, ‘Salib telah menang’. Maka datanglah kepadanya seorang lelaki dari kaum muslimin, lalu ia membunuh laki-laki Rum tersebut. Lalu kaum Rum berkhianat dan terjadilah peperangan, dimana mereka akan bersatu menghadapi kalian di bawah 80 bendera, dan di bawah tiap-tiap bendera terdapat dua belas ribu tentara.”
(HR. Ahmad, Abu Dawud, dan Ibnu Majah)

Nash (teks) hadits di atas dengan jelas menerangkan bahwa di sana ada dua peperangan yang akan terjadi, yaitu:
1. Perang Dunia Armageddon, dimana peperangan ini telah diketahui akan terjadi oleh semua pihak
2. Perang yang dalam hadits disebutkan sebagai Peperangan Terbesar (Al-Malhamah Al-Kubra). Perang ini tidak diketahui kecuali oleh sebagian orang. Sementara pihak-pihak yang berperang dalam pertempuran ini adalah pihak kaum Muslimin menghadapi pihak Rum, setelah terjadinya perang Armageddon, di
mana pihak Rum telah berkhianat terhadap kita dalam perang tersebut.
Peperangan Armageddon adalah peristiwa pertama sebagai permulaan dari serentetan huru-hara di akhir zaman, pertempuran ini adalah adalah perang penghancuran dan nuklir yang akan memusnahkan sebagian besar senjata-senjata strategis. Setelah itu, alat-alat dan senjata yang dipakai dalam peperangan selanjutnya adalah pedang, panah, dan kuda.
Hal tersebut tidaklah aneh untuk terjadi, karena sudah menjadi Sunnatullah sejak dari kebudayaan-kebudayaan zaman dulu akan adanya kehancuran setelah kejayaan, dan kejatuhan setelah ketinggian. Sedangkan kebudayaan abad ke-20 telah mencapai puncak kreasi dan inovasi dunia, bahkan orang-orang mulai sibuk bicara tentang perang bintang.
Maha Suci Allah, tiada yang akan terjadi setelah puncak ketinggian kecuali kejatuhan dan kehancuran. Armageddon akan berkecamuk di Bumi Palestina dimana di sana akan bertemu kumpulan-kumpulan pasukan raksasa.

Ramalan nostradamus dan wali 9
Ramalan Peramal-Peramal Terkemuka
Selain daripada keterangan dari setiap agama besar di dunia ini, terdapat pula sekumpulan peramal yang terkenal di dunia yang turut meramalkan kedatangan Imam Mahdi atau seorang pemimpin yang bertaraf dunia, yang akan turun untuk menjalankan pemerintahan yang sangat adil, pada zaman ini, pada abad ini, kurun ini dan alaf ini.
Memang meramal sesuatu ramalan adalah sesuatu yang buruk, boleh mendatangkan impak besar kepada akidah kita.
Namun ramalan yang bertepatan maksudnya dengan perkhabaran hadis-hadis, berita-berita dari asar para sahabat r.a, kasyaf para wali dan firasat para mukmin tidak salah jika disebutkan kerana keterangan mereka ini sebenarnya membantu menjelaskan lagi maksud hadis-hadis, asar-asar, kasyaf-kasyaf dan firasat-firasat itu. Hal ini sebenarnya tidak menjejaskan iman kita jika betul cara dan tempatnya.
Sebahagian mereka ini adalah peramal semata-mata, manakala sebahagian lagi adalah orang-orang besar bagi agama masing-masing, yang telah mencapai taraf kasyaf pula, iaitu menurut pandangan agama mereka.
Antara peramal yang bertaraf antarabangsa yang amat terkenal pada hari ini adalah Michel de Nostredame atau Nostradamus, suatu nama yang hampir sudah tidak perlu diperkenalkan lagi, kerana sudah begitu terkenalnya. Ramalan-ramalannya sudah umum tersebar dan bukan sedikit pula yang sudah menjadi kenyataan. Antara ramalannya yang amat menggoncangkan dunia Barat ialah bahawa seorang pemimpin baru bertaraf dunia akan muncul, Islam akan kembali menguasai dunia pada alaf baru ini, dan seterusnya memerangi Kristian – Eropah.
Ramalannya bahawa seorang pemimpin baru beragama Islam akan muncul dan seterusnya menguasai seluruh dunia adalah berdasarkan ramalan beliau seperti berikut :
———————————————————— ——
In the year 1999 and seven months
from the sky will come the great King of Terror.
He will bring back to life the King of the Mongols;
Before and after, war reigns.
———————————————————— ——
Pada tahun 1999, bulan tujuh
dari langit akan turun seorang Raja Agung.
Dia akan menghidupkan kembali Khalifah
sejak itu dan seterusnya, perang meletus.
———————————————————— ——-
Tempat muncul pemimpin tersebut adalah di sebuah negara di sebelah Timur bukan di negara Arab atau di sebelah Barat, berdasarkan ramalan berikut:
———————————————————— ——-
From the three water signs (seas) will be born a man
Who will celebrate Thursday as his feast day
His renown, praise, reign, and power will grow
On land and sea, bringing trouble to the East
———————————————————— ——-
Dari pertemuan tiga laut, akan lahir seorang lelaki
Yang merayakan hari Khamis
Namanya, kemuliaan, jajahan dan kuasanya naik
Di darat dan laut, menggoncangkan seluruh Timur.
* Pertemuan tiga laut itu mungkinkah bermaksud sebuah SEMENANJUNG ?
———————————————————— ——
Pemimpin berkenaan akan memimpin pasukan tenteranya yang besar jumlahnya untuk menyerang dan menakluki Eropah, dan dibantu oleh seluruh umat Islam.
———————————————————— ——-
One who the infernal gods of Hannibal
Will cause to be reborn, terror of all mankind
Never more horror nors the newspapers tell of worse in the past
Then will come to the Romans through Babel (Iraq)
———————————————————— ——-
Dialah dewa pembunuh manusia
Membangkitkan ketakutan kepada manusia
Tidak terbayangkan sebelumnya kengerian ini
Kemudian mendatangi Barat melalui Iraq.
———————————————————— ——
* Mungkin ini sebabnya para pembuat dasar Amerika [Yahudi] beria2 menakluk Iraq dan berkubu di situ kerana diprekdisikan bahawa Eropah serta dunia Kristian akan mula diserang di situ.
Pemimpin berkenaan memerangi, mengalahkan dan memasuki Eropah dengan memakai serban biru, membawa undang-undang Islam untuk diamalkan seluruh penduduk Eropah, dan peristiwa besar inilah yang amat menakutkan setiap hati pemimpin Kristian dan Yahudi.
———————————————————— ——
This King will enter Europe wearing a blue turban,
He is one that shall cause the infernal gods of Hannibal to live again
He will be the terror of mankind
Never more horror
———————————————————— ——-
Raja ini memasuki Eropah memakai serban biru
Dia menjadi dewa pembunuh seluruh manusia
Dia menakutkan seluruh kemanusiaan (sikafir)
Tiada lagi yang lebih menakutkan.
———————————————————— ——–
Salah seorang Wali Songo iaitu Sunan Gunung Jati, turut membuat ramalan berdasarkan kasyaf dari Allah bahawa kebangkitan Islam kali kedua ini akan dipimpin oleh seorang tokoh yang memakai serban. Dia dikatakan amat berpegang teguh pada sorban kanjeng (ekor serban) Nabi Muhammad s.a.w. Yang dimaksudkan dengan sorban kanjeng itu adalah pemimpin umat yang terakhir, sesuai dengan kedudukan ekor serban yang terletak di hujung sekali. Sorban kanjeng juga bermaksud mengikut benar-benar setiap sunnah yang diamalkan oleh baginda Rasulullah s.a.w. semasa hayatnya dahulu.
Peramal dari Jawa yang disebut sebagai Pangeran Wijil, yang mengarang Kitab Rangka Jayabaya, turut membuat ramalan bahawa pemimpin yang dimaksudkan itu lahir di Makkah, memakai serban yang berlambang bunga tujuh cabang, orangnya selalu kesandung kesampar. Dia tidak pernah diduga akan menjadi pemimpin umat manusia pada suatu hari nanti. Dikatakan lebih lanjut lagi bahawa sebelum raja baru ini muncul akan berlaku huru-hara dan kerusuhan. Dan raja itulah yang akan menjadi orang tengah atau pengaman di antara pihak yang bergaduh itu.
Tanpa diduga-duga, orang ramai pun bersetuju melantiknya sebagai pemimpin mereka kerana jasanya yang amat besar itu dan keupayaannya yang menakjubkan itu.

Selepas sah Presiden George Walker Bush mendapat mandat kali kedua, Dr. Chandra Muzaffar meramalkan pentadbirannya akan terus angkuh dengan kekuasaannya.
Presiden Pergerakan Keadilan Sedunia (Just) itu, berpendapat Washington akan terus membelakangkan United Nations, sama seperti apa yang telah dilakukannya semasa melanggar Iraq.
Ia akan menggunakan kekuasaan ketenteraannya untuk mewujudkan apa yang disifatkan sebagai Empayar Global Pertama [The First Global Empire]
“Empat tahun akan datang ini akan lebih buruk daripada empat tahun sebelumnya!” kata Dr Chandra.
Beliau melihat pengaruh Zionis kanan yang banyak menentukan dasar luar Amerika itu, sudahpun mendapat dukungan daripada satu lagi kumpulan yang berpengaruh besar iaitu Kristian konservatif, yang mempengaruhi kemenangan Bush kali ini.

*[Seperti yang disebut Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa ucapannya di persidangan OIC [Organisations of Islamic Conference] pada tahun 2003 di Putrajaya Malaysia…
“ The Jews rule the world by proxy!”
Ucapan ini yang dibuat tidak berapa lama sebelum persaraan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri, telah mendapat kecaman hebat oleh media Barat, terutamanya CNN, beliau dituduh anti-semitik.

Saya telah terbaca sebuah laman forum Islam berbahasa Inggeris yang menyokong keberanian & kelantangan suara Dr Mahathir, telah mengutarakan mungkinkah Islam itu akan gemilang dan dihidupkan di timur di sebelah Nusantara ini dalam waktu terdekat ini, seperti yang diisyaratkan hadis, tetapi peribadi Muhammad ben Abdullah, AlMahdi Al-Muntazar itu masih juga belum muncul, yang ada hanya- ben Muhammad iaitu, Dr Mahathir ?!…di manakah peribadi PENYELAMAT yang sangat ditakuti puak Zionis dan Kristian Konservatif itu?.

Kebanyakan ulama di timur tengah dan Nusantara berplatformkan sufi (Sunnah) yakin dia sudah lahir….hanya tunggu dizahirkan sahaja..

Di sini saya petik secara ringkas interview wartawan Mingguan Malaysia -MM, Noor Azam Shairi dengan Dr Chandra Muzaffar yang disiarkan pada 7 November 2004]*

MM: Apakah faktor –faktor yang membawa kemenangan Bush?

Dr.Chandra: Ada dua faktor yang sama-sama dikaitkan dgn ketakutan. Pertama, takut berulangnya 9/11. Mereka merasakan perlunya kepada seorang pemimpin yang sudah teruji yang boleh melindungi keselamatan mereka.Ketakutan ini mengatasi kegelisahan mereka tentang penglibatan Amerika di Iraq.
Kedua, mereka bimbangkan isu-isu moral dan kekeluargaan. Mahkamah pertama yang membenarkankan perkahwinan sejenis ialah di Massachusettes, tempat asal John Kerry..Isu inilah yang telah dieksploitasi oleh Bush di dalam kempennya.

MM: Siapakah golongan agama yang berperanan di sebalik kemenangan Bush ?

Dr.Chandra: Golongan Kristian kanan atau konservatif sebenarnya semakin berpengaruh di US, sejak era pemerintahan Ronald Reagan lagi. Dalam dekad 80-an dan 90-an, mereka dapat meresapkan individu yang cenderung kepada pemikiran mereka di Kongres.
Selain soal2 domestik, mereka juga punya agenda di peringkat antarabangsa. Tafsiran keagamaan mereka itu membawa kepada ajaran bahawa keutuhan dan keselamatan Israel adalah faktor yang sangat penting. Sekiranya Israel selamat, mengikut kitab-kitab mereka, agama Kristian akan berkembang.
Penguasaan Israel terhadap Asia Barat adalah prasyarat untuk kemunculan kembali Jesus ke dunia dan selepas itu fahaman Kristian akan berkembang. Fahaman ini membantu Zionis kerana memang inilah yang mereka mahu – kuat , selamat dan dominan di tengah-tengah dunia Arab.
Dalam tempoh 20 – 30 tahun ini hubungan golongan Zionis kanan ini dengan Kristian konservatif menjadi kukuh.

MM: Apakah bahayanya golongan Kristian Kanan ini ?

Dr. Chandra: Mereka begitu anti-Islam. Dalam tempoh 3 tahun lalu kalau kita meneliti ucapan paderi-paderi seperti Pat Robertson, Franklin Graham dan Jerry Falwell, mereka selalu menyerang Islam, al Quran dan Rasulullah SAW. Mereka juga aktif dalam penyebaran Kristian konservatif. Selepas Iraq dikuasai US, mereka telah mendirikan enam gereja di Baghdad…tetapi setakat ini usaha mereka mengkristiankan penduduk Baghdad gagal.
Mereka juga menyebarkan fahaman Kristian sempit ke negara-negara Islam, bukan sebagai mubaligh, tetapi bertopengkan profession-profession lain.
Selain dua golongan ini, jangan lupa pengaruh satu peratus kumpulan kaya-raya dalam masyarakat atasan Amerika Syarikat.

MM: Apakah yang dilakukan kumpulan ini dalam menentukan dasar luar Bush? Apa matlamat mereka ?

Dr. Chandra: Kumpulan yang disifatkan sebagai neo-konservatif yang 100% Zionis, bergantung kepada kuasa ketenteraan US untuk menguasai dunia; belum pernah ada kuasa sebegitu hebat seperti ini yang muncul sepanjang sejarah manusia..Mereka mahu mendirikan empayar global pertama.
Lihat Project for the American New Century [url]http://www.newamericancentury.com.[/url]
Bagi mereka langkah pertama ialah menyusun peta politik Asia Barat…ini ada hubungkaitnya dengan petrol dan Israel. Iraq mangsa pertama dan utama kerana Iraq sebelum ini sangat memusuhi Israel. Selain sumber petrolnya yang kaya, Iraq juga banyak sumber air berbanding Israel yang tiada sumber air. Selepas ini mereka mungkin akan menyerang Syria.

MM: Kenapa Syria ? Apakah kepastian serangan ke atas Iran ?

Dr. Chandra: Syria tidak begitu kuat. Alasan yang akan diberikan ialah negara Syria melindungi terrorist. Israel memang mahu Syria dihancurkan. Selepas itu mungkin Sudan…Iran sudahpun masuk dalam radar skrin Washington….

**Dalam interview ini, soal2 Korea Utara, United Nations, dan isu-isu domestik US dibincangkan tetapi saya hanya memetik yang berkaitan dengan dunia Islam**
Setiap empayar dalam sejarah pasti akan runtuh..lebih-lebih lagi jika ia melakukan sesuatu yang bertentangan dengan keadilan dan kemanusiaan..
Ia akan hancur, sudah sunnatullah.
———————————————————— ——-
PENGAKUAN ORANG-ORANG BARAT TERHADAP IMAM MAHDI AL-MUNTAZAR

Agenda Yahudi kesembilan ix (untuk memusnahkan umat Islam)
Menjauhkan umat Islam dari memegang tampuk pemerintahan di negara-negara Islam dan jangan beri kesempatan bergerak.
Sehubungan dengan itu, seorang orientalis Inggeris, Montgomery Watt, menulis dalam London Times pada tahun 1968
“ Kalau sudah ditemui seorang pemimpin Islam yang (benar-benar) berkelayakan dan bercakap dengan suara Islam yang tepat pula, kemungkinan agama itu akan (bangkit semula) dan merupakan sebuah kekuatan politik yang besar di dunia ini sekali lagi.”

Beliau bermaksud pemimpin yang bertaraf khalifah, bukan bertaraf Perdana Menteri atau Presiden yang hanya layak memimpin dalam wilayah yang terhad atau dihadkan, tidak layak memimpin dunia tanpa sempadan, atau sekurang-kurangnya di seluruh negara Islam

Bekas Perdana Menteri Israel, Ben Gurion pernah dilaporkan berkata,
“ Sesungguhnya yang paling menakutkan kami ialah , kalau dalam dunia Islam, sudah lahir seorang Muhammad baru”
Muhammad baru yang dimaksudkan tidak lain ialah Imam Mahdi Al Muntazar, dan bayangan jemaahnya kerana Imam Mahdi itu dilahirkan dengan nama Muhammad bin Abdullah sama dengan nama Rasulullah SAW.
Jelaslah bahawa pihak Barat amat takutkan peribadi yang bernama Muhammad ini..dan ketakutan mereka ini tidak dapat disembunyikan lagi.

Jelaslah umat Kristian dan Yahudi jauh lebih peka daripada kita, umat Islam sendiri dalam hal mempercayai dan meyakini kedatangan Imam Mahdi ke dunia ini. Mereka sentiasa berjaga-jaga..menanti tibanya seorang pemimpin Islam bernama Muhammad, (mereka mengkaji hadis-hadis dan mempercayainya sehingga sekecil2nya serta muslihat /clue hadis2 tersebut dan bertindak untuk menghalang kebangkitan Imam Mahdi ini)..mereka tahu tempat keluarnya, ‘bila’ tanda -tanda keluarnya.

Pada masa yang sama kita umat Islam masih lagi sibuk bercakaran mengenai sahih atau dhaifnya hadis-hadis itu..
Yang tidak percaya sibuk memperkecilkan golongan yang percaya, manakala yang percaya sibuk mempertahankan diri dari dicemuh yang tidak percaya.
Titik pertemuan tidak juga diperolehi. Siapa lagi yang harus dipersalahkan dalam hal ini ?

Dalam satu novel karangan A.J Quinell, bertajuk The Mahdi..
Di dalam novel ini disebutkan andaian beliau bahawa isu Imam Mahdi ini akan dieksploitasi oleh kuasa2 besar Barat.Mereka akan bergabung tenaga fikiran dan matlamat untuk menonjolkan seorang yang mereka pilih sebagai Mahdi untuk didikuti oleh seluruh umat Islam. Mahdi boneka ini dirancang oleh perisik-perisik CIA, MI5 dan KGB untuk muncul di tanah suci Makkah. Setelah itu, beliau akan mengarahkan seluruh umat Islam mengikut beliau tunduk kepada kuasa besar Barat.
Idea novel ini juga berpandukan hadis2 Nabi Muhammad SAW.
Umat Yahudi mazhab Ortodoks percaya akan lahir Penyelamat akan lahir di kalangan mereka, dengan segala keramat dan kelebihan, akan mengembalikan mereka ke tanah tumpah asal mereka iaitu Baitulmaqdis, Bukit Tursina dan Palestin. Mahdi mereka dipanggil Messiah/Mosaikh.
1.From the three water signs (seas) will be born a man
Who will celebrate Thursday as his feast day
His renown, praise, reign, and power will grow
On land and sea, bringing trouble to the East
2.One who the infernal gods of Hannibal
Will cause to be reborn, terror of all mankind
Never more horror nors the newspapers tell of worse in the past
Then will come to the Romans through Babel (Iraq)
3.This King will enter Europe wearing a blue turban,
He is one that shall cause the infernal gods of Hannibal to live again
He will be the terror of mankind
Never more horror
MICHEL DE NOSTRADAMUS

ANTARA ROSULULLAH SAW DAN KAJIAN RAMALAN NOSTRADAMUS
Petikan dari artikel Arjuna Armada
Namrud telah memerintahkan supaya dibunuh anak-anak lelaki yang baru lahir. Namrud begitu yakin dengan nasihat para kahin (nujum) yang mentafsirkan mimpinya, bahawa kerajaannya akan jatuh oleh seorang bayi lelaki yang bakal lahir. Oleh kerana tidak tahu siapa di antara bayi -bayi yang lahir itu yang akan menjatuhkan kerajaannya, maka Namrud memerintahkan membunuh semua sekali, asal saja bayi itu lelaki. Kerana itu Nabi Ibrahim a.s diselamatkan oleh ibunya, baginda dilahirkan dan dibesarkan di dalam sebuah gua.

Begitu juga yang berlaku kepada Nabi Musa a.s, ahli-ahli nujum Firaun pula meramalkan kejatuhan kerajaan Firaun adalah di tangan bayi lelaki yang bakal lahir. Kalau Nabi Ibrahim disorok di dalam gua, Nabi Musa disorok di dalam istana Firaun. Malah sebelum itu pernah dimasukkan ke dalam sabak (tempat bakaran roti) serta dihanyutkan ke sungai, terapung-apung hingga tiba di istana Firaun. Dari sanalah diambil oleh Firaun sebagai anak angkat, sementara ibunya dipanggil untuk menyusui anak angkat Firaun.


Begitulah kisah dua orang Rasul yang bertaraf Ulul Azmi, lebih lagi bagi Rasul yang menjadi penghulu segala Nabi dan Rasul, Rasulullah SAW. Sebelum baginda dilahirkan, kisah kelahiran baginda telah diceritakan lebih awal di dalam Kitab Taurat dan Injil. 
Di sana dikenali dengan nama Ahmad, bukan Muhammad sebagaimana setelah dilahirkan.Kelahiran agung itu telah dihafal dan dijiwai oleh pendita Nasrani dan rahib Yahudi, hingga mereka mengenali sifat peribadi Rasulullah SAW itu lebih daripada anak mereka sendiri. 
Malah ada yang ternanti-nanti kelahiran tersebut di samping mengharap Nabi tersebut adalah dari kalangan mereka. Apabila berlaku kelahiran Rasulullah SAW, mereka segera mengenalinya melalui tanda-tanda yang telah tersebut di dalam Kitab Taurat dan Injil. 


Apabila tiba seruan Islam dari Rasulullah SAW, merekalah yang menjadi penentang kerana iri hati dan hasad dengki, bukan kerana tidak tahu kebenaran. 
Hingga kini, Yahudi dan Nasrani tidak sudah-sudah memusuhi Islam. Mereka terus menerus mengkaji rahsia-rahsia kekuatan umat Islam dengan tujuan melumpuhkan ajaran Islam. Mereka berusaha agar umat Islam terlupa rahsia keagungan Islam yang telah dibina oleh Rasulullah SAW. 
Mereka lupakan umat Islam dari iman dan taqwa. Mereka menanamkan sikap cinta dunia yang membawa umat Islam menjadi lemah. 


Firman Allah: “Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehingga engkau mengikut cara hidup mereka.” 
(Al Baqarah: 120)


Ketika Sepanyol hendak ditakluki kembali oleh Kristian dari tangan umat Islam, berbagai strategi diatur dengan begitu rapi. 
Pemimpin mereka berpesan, “Jika kamu lihat mata umat Islam cerah (tidak kuyu atau merah kerana kurang tidur-beribadah malam), waktu itu seranglah mereka. 
Selagi kamu lihat mereka sembahyang malam, kamu tidak akan dapat menumpaskan mereka.


”Kini alaf baru telah tiba. Bagi umat Islam di akhir zaman khususnya di alaf ke 21 Masihi ini, sebenarnya ada janji Allah untuk kebangkitan dan kegemilangan semula Islam kali kedua. Perkara ini bagi sesetengah umat Islam dipandang remeh, kurang yakin bahkan ada yang menolak dan menentang. Termasuk di kalangan alim ulama yang terpengaruh dengan orentalis Barat. 
Keyakinan umat Islam terhadap hadis akhir zaman digugat dengan mewartakannya sebagai hadis dhaif atau palsu. Akhirnya umat Islam terus dibelenggu oleh kepompong ciptaan Yahudi dan Nasrani. 
Sedangkan di pihak mereka, Yahudi dan Nasrani, telah bersedia lebih awal dan bersiap sedia dengan kebangkitan yang dijanjikan itu. 


Ini kita dapat lihat, seorang peramal berbangsa Yahudi yang terkenal telah meramalkan kebangkitan Islam di tahun 2000 bermula dari sebelah Timur. 
Bagi saya, ini bukan semata-mata ramalan, tetapi adalah tafsiran atau hasil analisis hadis oleh pakar-pakar Yahudi. Mereka amat peka terhadap hadis-hadis yang menyebut secara khusus kebangkitan Islam. Kebangkitan Islam bererti kejatuhan dan kekalahan mereka. Segala kepalsuan dan kebatilan mereka akan terbongkar, dan segala kezaliman akan bertukar keadilan. 


Memang secara jelas disebut di dalam hadis dan al quran tidak boleh mempercayai ramalan nujum. Tetapi apabila telah ada hadis mendahului ramalan itu, ia bukan nujum. 
Kadangkala dikatakan itu sebagai ramalan hanya untuk mengelirukan umat Islam. Mereka kata itu ramalan mereka sedangkan itu adalah maksud hadis yang mereka sembunyikan dari umat Islam selama ini. 
Sudahlah umat Islam ini diragukan dengan hadis, mereka tipu pula umat Islam dengan menamakan hadis sebagai ramalan (nujum) mereka.


Di antara yang disebut oleh Michael Nostradamus (1503-1566) seorang rakyat Perancis berketurunan Yahudi, tokoh peramal dari Barat yang terkenal, yang dikatakan banyak ramalannya yang tepat. Menurut ramalan beliau yang ditulis semula oleh V. J. Hewitt dan Peter Lorie dalam buku The End of the Millennium, Prophecies : 1992 to 2001, beliau meramalkan pada tahun 2000, disebutkan secara lebih khusus mengenai munculnya seorang pemimpin Islam yang bakal merubah dunia. Menurut beliau:


1. Akan muncul A New World Religion.
2. Dipimpin oleh seorang yang dikenali dengan panggilan The Man from The East.
3. Dia muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut.
4. Kemunculannya menggemparkan Timur dan Barat.
5. Ketika muncul, dia memakai serban biru (The Blue Turban).
6. Dia merayakan hari Khamis sebagai hari istimewa bagi dirinya.

 Terdapat “mala-fide” Yahudi dalam konspirasi mengelirukan umat Islam.

Sabda Rasulullah SAW: “Sesungguhnya Allah akan membangkitkan bagi umat ini (Islam) pada awal setiap seratus tahun seorang mujaddid yang bakal membaharu (menghidupkan) urusan agamanya.”
(Riwayat Abu Daud, Al Hakim, Al Baihaqi, Al Iraqi, Ibnu Hajar Al Asqalani)

Imam As Sayuti berkata: Para penghafal hadis sepakat mengatakan hadis ini sahih)
Kita kini berada di awal kurun Hijrah ke-15, iaitu 1420 Hijrah. Mengikut tafsiran ulama, yang dikatakan awal kurun itu ialah 1/4 yang pertama.
Ertinya kita kini berada di awal kurun. Sebagaimana janji Allah melalui lidah Rasulullah SAW ini, pastilah akan lahir seorang pemimpin yang akan menghidupkan syiar serta perjuangan Islam di zaman ini.
Berbetulan pula kini kita melangkah ke alaf ke-3 Masehi dan berada di awal tahun 2000. Dalam sebuah hadis yang lain, bersabda Rasulullah SAW: “Telah berlaku zaman kenabian ke atas kamu, maka berlakulah zaman kenabian itu sebagaimana yang Allah kehendaki.
Kemudian berlakulah zaman kekhalifahan (Khulafa’-ur-Rasyidin) yang berjalan seperti zaman kenabian. Maka berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki.
Kemudian Allah mengangkatnya lalu berlakulah zaman pemerintahan yang menggigit (zaman fitnah). Berlakulah zaman itu seperti yang Allah kehendaki.
Kemudian Allah mengangkatnya pula. Kemudian berlakulah zaman penindasan dan penzaliman (zaman pemerintahan diktator) dan kemudian berlakulah zaman itu sepertimana yang Allah kehendaki.
Kemudian berlakulah pula zaman kekhalifahan (zaman Al Mahdi dan Isa a.s) yang berjalan di atas cara hidup zaman kenabian.
Kemudian baginda diam.”
(Riwayat Ahmad)

Secara umum apabila kita meneliti sejarah, zaman kenabian, zaman Khulafa’-ur-Rasyidin, zaman fitnah (pemerintah telah rosak sedang rakyat masih baik), zaman diktator (penjajahan Yahudi dan Nasrani) dan kini adalah giliran zaman seperti zaman kenabian itu berulang semula.

0 comments:

Post a Comment

Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah; dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya; akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Ia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun. (Al-Israa' 17:44)

aku adalah sepertimana sangkaan hambaku dan aku bersama denganya ketika ia mengingati aku .jika ia ingat kepada aku di dalam hatinya ,aku ingat kepadanya di dalam hati ku .dan jika ia ingat kepada ku di khalayak ramai ,nescaya aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai yang lebih baik .dan jika ia mendekati kepada ku sejengkal ,aku pun mendekatinya sehasta .dan jika ia mendekati ku sehasta ,nescaya aku mendekatinya sedepa .dan jika ia datang kepada ku berjalan ,maka aku datang kepadanya sambil berlari
(hadis qudsi riwayat syaikhan dan tarmizi dari abu hurairah ra)

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.(Ar-Ra'd 13:28)

Oleh itu ingatlah kamu kepadaKu (dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan; dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu).(Al-Baqarah 2:152)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts

Blogger news

 

mencari kebenaran Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates