Tuesday 20 November 2012

0 bersatu+bangkit+gaza



persamaan pendapat kami hanyalah atas dasar kekasih ,tidak lebih dari itu 
aku akan bersetuju dengan pendapat kekasih aku 
begitu juga dengan kekasih aku akan menyetujui segala pendapat aku 
padahal ada kalanya kami tidak menyukai pun pada pendapat masing-masing pada satu-satu ketika 
ketika itu setuju kerana terpaksa 
sebenarnya kami masing-masing dengan pendapat sendiri kerana berlainan haluan 
dan selalu membuat keputusan berlandaskan nafsu dan akal logik

itulah aku dan isteri aku suatu masa dahulu 



Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali Allah (agama Islam), dan janganlah kamu bercerai-berai; dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu), lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam), maka menjadilah kamu dengan nikmat Allah itu orang-orang Islam yang bersaudara. Dan kamu dahulu telah berada di tepi jurang neraka (disebabkan kekufuran kamu semasa jahiliyah), lalu Allah selamatkan kamu dari neraka itu (disebabkan nikmat Islam juga). Demikianlah Allah menjelaskan kepada kamu ayat-ayat keteranganNya, supaya kamu mendapat petunjuk hidayahNya.
(A-li'Imraan 3:103)

dan inilah kesudahannya sekarang 
alhamdulilah syukur kepada ALLAH SWT yang teramat sangat 
kerana dengan mentauhidkan ALLAH SWT di dalam hati masing-masing 
kami kini selalu setuju dengan pendapat masing-masing atas dasar kerana ALLAH 
kami pasti bersetuju jika sesuatu perkara yang diputuskan itu berlandaskan al quran dan hadis
tiada lagi kerana terpaksa 
kerana masing-masing sudah berpegang kepada tali agama ALLAH 

Dari Yazid bin Asad ,katanya :Telah bersabda Rasullallah SAW 
"Cintailah sesama manusia sebagaimana kamu mencintai dirimu sendiri ."
(sahih Bukhari) 

dan inilah yang aku kesalkan sekarang 
sedang saudara islam kita di Gaza dibedil bertubi-tubi oleh rejim zionis yang tidak berhati perut 
masih ada masyarakat di malaysia khususnya yang berbalah tentang baikot memboikot 
ada yang menganjurkan supaya memboikot barangan israel kerana tidak dapat membantu dari segi fizikal
yang sedihnya pula ada yang membahaskan atas pandangannya sendiri supaya tidak perlu boikot barangan israel 

di sini jelas 
sepertimana firman ALLAH SWT di atas 
Dan berpegang teguhlah kamu sekalian kepada tali agama Allah (agama islam)

apabila kita tidak mentauhidkan ALLAH SWT di dalam hati dan tidak berpegang kepada tali agama ALLAH dengan mentaai dan mematuhi segala perintah ALLAH  
serta tidak mengamalkan sunah-sunah junjungan besar kita nabi Muhammad SAW 
pasti susah untuk kita menyetujui pendapat orang lain 
terutamanya yang berlandaskan al quran dan hadis 


(Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan atas hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.
(Al-Baqarah 2:7)

kita akan lebih gemar berbahas memberi pendapat kita sendiri yang berlandaskan nafsu akal fikiran logik sahaja ,bukannya berpandukan al quran dan hadis 
kita juga hendak menyatukan sesama manusia mengikut perancangan kita sendiri
sedangkan kita dah terlupa bahawa 
ALLAH lah yang akan menyatukan hati-hati kita 
...dan kenanglah nikmat Allah kepada kamu ketika kamu bermusuh-musuhan (semasa jahiliyah dahulu) ,lalu Allah menyatukan di antara hati kamu (sehingga kamu bersatu-padu dengan nikmat Islam)

aku menyeru kepada diri aku sendiri terutamanya  dan kepada pembaca-pembaca blog MK marilah kita mulakan walaupun dengan paksaan mentauhidkan ALLAH SWT di dalam hati masing-masing dengan berpegang teguh kepada tali agama ALLAH dan sunah-sunah Rasullallah SAW 
marilah kita perbanyakkan mengingati ALLAH SWT di dalam hati kita 
dengan zikrullah atau solat dengan ikhlas 
mudah-mudahan islam akan lebih cepat bangkit 
dan bersama-sama kita hapuskan rejim zionis 
inshaallah ..

wallahhualam 


0 comments:

Post a Comment

Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah; dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya; akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Ia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun. (Al-Israa' 17:44)

aku adalah sepertimana sangkaan hambaku dan aku bersama denganya ketika ia mengingati aku .jika ia ingat kepada aku di dalam hatinya ,aku ingat kepadanya di dalam hati ku .dan jika ia ingat kepada ku di khalayak ramai ,nescaya aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai yang lebih baik .dan jika ia mendekati kepada ku sejengkal ,aku pun mendekatinya sehasta .dan jika ia mendekati ku sehasta ,nescaya aku mendekatinya sedepa .dan jika ia datang kepada ku berjalan ,maka aku datang kepadanya sambil berlari
(hadis qudsi riwayat syaikhan dan tarmizi dari abu hurairah ra)

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.(Ar-Ra'd 13:28)

Oleh itu ingatlah kamu kepadaKu (dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan; dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu).(Al-Baqarah 2:152)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts

 

mencari kebenaran Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates