Saturday, 29 September 2012

0 persoalannya ...






Nasa Mengeluarkan Kenyataan Matahari Akan Terbit Dari Barat – Kenyataan dari NASA berhubung Matahari keluar dari arah sebelah BARAT. Sains astronomi ada menyebut bahawa kelajuan putaran planet Marikh sedang perlahan sedikit demi sedikit ke arah laluannya ke timur. Para saintis agensi angkasa lepas kebangsaan Amerika Syarikat (NASA) pula mendapati pergerakan planet itu terhenti ke arah laluan tersebut.

NASA kemudian mendapati planet Marikh telah menukar laluannya ke arah yang bertentangan, iaitu ke arah Barat, ini bermakna matahari akan terbit dari arah barat Marikh. Fenomena yang ganjil itu disebut sebagai “retrograde motion”.

Kebanyakan saintis Barat berpendapat bahawa semua planet akan melalui fenomena yang serupa dan ini termasuklah planet Bumi. Apabila ianya berlaku, maka matahari akan terbit dari Barat!

Subhanallah! Kekasih Allah Nabi Muhammad s.a.w. bersabda bahawa salah satu tanda besar yang hari kiamat akan tiba ialah apabila matahari terbit dari Barat.

Pihak NASA telahpun mendapati tanda-tanda matahari akan terbit dari Barat semasa ahli sains astronominya mengkaji pergerakan planet Marikh. Yang mereka tidak dapat pastikan ialah tempoh masa yang bakal diambil sehinggalah semua planet melalui fenomena yang serupa.


Dapatan sains oleh NASA itu semestinya memperkukuhkan lagi iman umat Islam akan tanda-tanda kiamat. Manusia tidak tahu bila ianya akan berlaku walaupun sudah ada banyak tanda-tandanya. Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.

persoalannya 
apakah tindakkan kita 
apa yang kita rasa selepas membaca berita ini 
adakah sekadar baca tanpa merasai apa-apa ancaman dari ALLAH SWT
atau adakah kita masih hendak meneruskan tindakkan-tindakkan bodoh kita yang asyik melanggar segala perintah ALLAH SWT dan RASULNYA 

atau 
kita masih hendak menunggu dajjal yang dikatakan bermata satu muncul secara nyata 
barulah kita hendak berubah 
tak perlu juga kita menunggu nabi isa turun dari langit dan baru kita hendak berubah 
begitu juga dengan yakjut dan makjut 
dan imam mahdi 
tak perlu tunggu kesemua perkara itu muncul barulah kita yakin kepada janji ALLAH dan benarnya sabda nabi  SAW 
sebelum terlambat 
mulalah dari sekarang beriman kepada ALLAH dan RASUL 
dengan mentaati dan mematuhi segala perintah ALLAH dan RASUL dan mengekang sungguh-sungguh nafsu umarah di dalam diri kita yang selalu membuatkan kita menyembah kepada diri sendiri tanpa kita sedari


kerana 
apabila terbitnya matahari dari barat 
yang zalim akan bertambah zalim
yang mentaati perintah ALLAH dan RASUL akan makin mantap keimanannya

wallahhualam 

0 comments:

Post a comment

Langit yang tujuh dan bumi serta sekalian makhluk yang ada padanya, sentiasa mengucap tasbih bagi Allah; dan tiada sesuatupun melainkan bertasbih dengan memujiNya; akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka. Sesungguhnya Ia adalah Maha Penyabar, lagi Maha Pengampun. (Al-Israa' 17:44)

aku adalah sepertimana sangkaan hambaku dan aku bersama denganya ketika ia mengingati aku .jika ia ingat kepada aku di dalam hatinya ,aku ingat kepadanya di dalam hati ku .dan jika ia ingat kepada ku di khalayak ramai ,nescaya aku pun ingat kepadanya dalam khalayak ramai yang lebih baik .dan jika ia mendekati kepada ku sejengkal ,aku pun mendekatinya sehasta .dan jika ia mendekati ku sehasta ,nescaya aku mendekatinya sedepa .dan jika ia datang kepada ku berjalan ,maka aku datang kepadanya sambil berlari
(hadis qudsi riwayat syaikhan dan tarmizi dari abu hurairah ra)

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia.(Ar-Ra'd 13:28)

Oleh itu ingatlah kamu kepadaKu (dengan mematuhi hukum dan undang-undangKu), supaya Aku membalas kamu dengan kebaikan; dan bersyukurlah kamu kepadaKu dan janganlah kamu kufur (akan nikmatKu).(Al-Baqarah 2:152)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular posts

 

mencari kebenaran Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates